9 Şubat 2025

Diyarbakır Sağlık Haberleri – Güncel Tıbbi Gelişmeler

Ekonomi, spor, teknoloji ve magazinde en güncel sağlık haberleriyle Diyarbakır’ın nabzını tutun!

Hindistan’a ihracatı 3.5 kat artırdı

EGE Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, pandemide hayata geçirdiği taze kiraz, üzüm ve nar ürünlerinde hedef pazarlar Ur-Ge projesiyle, maskelerini takarak Hindistan’a pazarlama yaptı; ihracatını 3 yılda 3.5 kat artırdı.

Birliğin ihracatı 30 milyon dolardan 100 milyon doların üzerine çıktı. Bu başarı, Ur-Ge projesine “UR-GE Projeleri İyi Uygulama Örneği Ödülü”nü getirdi. Çalışma, Ticaret Bakanlığı’nın düzenlediği ödül programında 619 Ur-Ge projesini geride bırakarak Türkiye birincisi seçildi. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak’a Ur-Ge projesi ödülünü Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat takdim etti.

2028’DE 2 MİLYAR DOLAR İHRACAT

Ankara’da Ticaret Bakanlığı’nda düzenlenen törende konuşan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, taze kiraz, üzüm ve narda Hedef Pazarlar UR-GE Projesi’ne 2019’da start verdiklerini söyledi. Uçak, “Hedef pazarımız Hindistan’a 2020 yılında 31 milyon olan yaş meyve sebze ihracatımızı 2021 sonunda 69 milyon dolara, 2023’te de 100 milyon dolara taşıdık. 3 yılda Hindistan’a ihracatımızı yaklaşık 4 kat artırdık. 2023 sonunda 1 milyar 330 milyon dolar olan ihracatımızı 2028’de 2 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.