Başlangıçta “Kendi Hayallerinizi İnşa Edin” anlamına gelen “Build Your Dreams” ismiyle tanınan BYD, şarj edilebilir pil üreticisi bir firma olarak yola çıktı. Ancak kısa süre içerisinde sürdürülebilir taşımacılık ve inovasyon alanındaki bağlılığı sayesinde elektrikli ve hibrit araçlar konusunda küresel arenada güçlü bir oyuncu haline geldi. Bu duruş, onları küresel pazarda ciddi bir rakip yaptı.
BYD, son zamanlarda etkileyici finansal sonuçlara imza attı. 2023 yılının ilk üç çeyreği için önemli bir net kar bekliyorlar. Bu kar, 20,5 milyar ile 22,5 milyar CNY (yaklaşık 2,87-3,15 milyar dolar) arasında değişiyor. Bu, geçen yıla göre %120.16 ile %141.64’lük bir artış anlamına geliyor. Hisse başına düşen bu kar ise 7,06 ile 7,74 CNY (yaklaşık 0,99-1,08 dolar) olarak gerçekleşti.
2023’ün Eylül ayında BYD Auto, beklenenden daha fazla araç satarak 287,454 araçlık bir satış gerçekleştirdi. Bu satışın içerisinde, dışa satılan birçok binek otomobil de bulunuyor. Böylece şirketin yıl içerisindeki toplam satışı 2.07 milyon araca ulaştı. Şirketin bu yıl için koyduğu hedef ise 3 milyon araç.
Peki, bu güçlü rakamların arkasında ne yatıyor? Öncelikle, BYD’nin yeni enerji araçları pazarında elde ettiği hakim pozisyonu gösteriyor. Üçüncü çeyrekte kaydedilen satışlar, BYD’yi bu alandaki küresel liderler arasında sıkı bir yere oturtuyor. Ancak başarıları sadece araç satışlarına dayanmıyor. BYD, marka bilinirliği, üretim maliyetlerinin başarılı bir şekilde yönetilmesi ve geniş ölçekteki operasyonları sayesinde fark yaratıyor.
BYD’nin kar öngörüleri tek kelimeyle inanılmaz!
Özellikle BYD’nin mobil bileşen ve montaj bölümü büyük bir başarıya imza atıyor. Bu başarı; genişleyen küresel pazar payı, Android tabanlı müşterilerden artan ilgi ve akıllı teknoloji ile enerji verimli araçlara olan talep sayesinde gerçekleşiyor. Şirket, operasyonel stratejisini optimize ederek kâr marjlarını artırıyor.
Ağustos ayında şaşırtıcı bir gelişmeye imza atan BYD, dünya genelinde en çok satan otomobil markaları sıralamasında Ford’u geride bırakarak dördüncü sıraya yükseldi. Şimdi ise Volkswagen, Toyota ve Honda gibi otomotiv devlerinin hemen arkasında yer alıyor.
İlerleyen dönemde BYD’nin gözü; marka bilinirliğini artırmak, ölçek ekonomilerinden yararlanmak ve maliyet verimliliğini sürdürmek üzerinde. Bu otomotiv devi için gelecek oldukça parlak gözüküyor.